dinsdag 18 februari 2014

Samenzweringstheorieën van de betweter

Nicolas Maduro, de Venezolaanse president, beschuldigt Washington van het samenzweren/opjutten van anti-overheid demonstranten en heeft daarom drie Amerikaanse diplomaten 48 uur de tijd gegeven om het land te verlaten. Jaren geleden zou ik gezegd hebben: Beetje overdreven van Maduro hoor daar kunnen die arme medewerkers niks aan doen, maar inmiddels denk ik beter te weten. Hebben we deze opjut technieken niet al eerder op bepaalde plekken gezien en hebben deze locaties niet allemaal iets gemeen met elkaar?

Afghanistan,Colombia,Irak maar vooral Libië allemaal landen met een flink aantal inwoners en rijk aan grondstoffen/olie, allemaal landen waar Amerikaanse troepen zijn heen gestuurd om "orde" te herstellen. Het kan aan mij liggen maar ik begin steeds erger te twijfelen of deze onrust niet gevoed/gecreëerd is.

Even een voorbeeld: Ik heb een issue met de belastingdienst en mijn oude werkgever heeft een fout gemaakt met mijn jaaropgave van 2011 waardoor ik nu in 2014 mogelijk 1400€ terug moet betalen. Als iemand mij nu mocht benaderen en zegt: ik weet van je situatie af en de belastingdienst is hypocriet bezig, ze weten namelijk van de fout af maar willen gewoon extra geld... kijk hoe vaak men de dupe van de belastingdienst is dat is allemaal in scene gezet. Er is volgende week maandag een protest met duizend man en door middel van dit protest kunnen we bereiken dat deze absurde bedragen kwijtgescholden worden. Geloof mij ik zou zeker overwegen mee te doen aan dit proces, helemaal met sterke theorieën en een goede onderbouwing. Maar het is toch de fout van je ex-werkgever?, die hebben toch je jaaropgave niet goed opgesteld? En jij had dit toch eigenlijk moeten controleren voordat je jouw aangifte deed? Precies!

Zie hoe makkelijk ik en duizend anderen mogelijk zouden protesteren tegen de belastingdienst?
Hoe moeilijk moet het dan voor een land zijn dat al eeuwen onderdrukkingspsychologie bestudeerd een massa van driehonderdduizend op de been te krijgen? Ik bedoel Venezuela heeft 30 miljoen inwoners één procent op de been krijgen d.m.v.bekostiging van vervoer, het omkopen/financieren van een paar prominente tegenstanders heb je zo gedaan. "Gekken" met pistolen kan je zelfs in de meest prominente buurten van de wereld vinden dus ook dat moet geen probleem vormen. En hoe makkelijk is het dan niet om de kudde te volgen voor iets waar je je totaal niet in verdiept hebt? Ik kan me een petitie in Nederland herinneren die door miljoenen mensen ondertekend is en zonder dat ze het allemaal doorhadden nu als reclame platform kan fungeren dat miljoenen waard is?


Wat men net moet vergeten is dat Amerika al jaren met Chavez in de clinch lagen en Chavez heel veel bedrijven nationaliseerde waardoor Amerika moeilijker ( lees: duurder) aan hun olie kon komen. Nu Maduro aan de macht is ziet men mogelijk de kans om alsnog hun slag te kunnen slaan. Het valt me op dat zelf de Europese media (meestal ultra pro Amerika) er in deze sceptisch over is/ weinig aandacht aan besteed of zal dat kunnen komen doordat er Olympische winterspelen gaande zijn? Is het gastland Rusland meestal niet het land dat het opneemt voor dit soort landen? Hmmm de timing....perfect!

Grtz: De betweter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten